mandag 3. mars 2008

Bilinteressert? Ikke jeg heller...


Nå har jeg fått pappa til å bli miljøvennlig! Han har vel egentlig lenge sagt at han er det, men nå går det fra ord til å bli handling. Jeg har nå overtalt han til å kjøpe hybridbil. Jeg har ikke særlig greie på bil (i det hele tatt..!), men det jeg vet, er at en hybridbil må være mye mer miljøvennlig enn en bensinslukende firhjulstrekker som bare brukes til bykjøring!! Vi skal prøvekjøre den på onsdag, og forhåpentligvis så vil ikke det få han til å ombestemme seg.
En hybrdibil er en bil med to motorer. En bensinmotor, og en elektrsik motor. Når bilen ikke kjører i mer enn 80 km/t brukes bare den elektrsike motoren. Smart?
Så vet dere det!

3 kommentarer:

Animalphan sa...

WoW.. Det vil eg òg haaa..! Ö

Anonym sa...

Utrolig smart ;D
Bra å være engasjert Anniken ;]

annelise sa...

e faan mæ bra !