søndag 2. mars 2008

Nordpolen i sommerferien ?

Det er mars. Det er snart vår, og så kommer sommeren. Jeg elsker sommeren, men i år har jeg lyst å gjøre noe annerledes. Mange reiser sørover når ferien begynner (for sommer på nordmøre kan ikke alltid kalles sommer!) Jeg har lyst å reise lenger nord. Dette har jeg nesten ikke sagt til noen, men i går sendte jeg inn en søknad om å få lov til å være med på en forskningsekspedisjon i Arktis i sommerferien. To elever fra 10. klasse eller videregående blir plukket ut til å være med på klimaforkning i ei hel uke (i svært så kalde omgivelser...). Tviler på at det er så lett å bli valgt ut, men hvorfor ikke prøve? Det som skjer da, er at vi slår leir på isen, og driver ganske langt i døgnet. Underveis skal det foretas diverse målinger som vi får vær med på, og vi får lære masse om hvordan forskning foregår. Jeg tror det kan bli ganske spennende... hvis jeg blir valgt ut da.


Fristende å tilbringe sommeren her?

6 kommentarer:

Tina sa...

Wow, så kult!! Lykke til! Håper du blir trekt ut! ;D

May Lene sa...

Næmmen, fått deg blogg du også da! :) Jeg linker deg jeg ^^
Virka spennende det du har meldt deg på da, personlig foretrekker jeg å tilbringe sommeren i Syden men :p
Du skal forresten få loddboka i morgen, for nå er jeg ferdig :D

Anniken sa...

Skjønner hva du mener, jeg er også glad i sommer ;D
Jeg får ta å sjekke ut bloggen din da...

Animalphan sa...

WoW, det er stilig, Anniken! Håper du blir valgt ut!! Jeg ville ikke ha reist *såå* langt nord, men Island hadde vært bra.. *drømme*

Lilla Giraff sa...

jeg vil jeg vil jeg vil!!!!!!! Får du ta med deg en venn eller :P Du er rååå

Anniken sa...

Sorry, men ble ikke plukket ut. Var over 50 søkere :( men hadde vært dritkult og vært med